4 Ocak 2015 Pazar

FIRINDA HİNDİ

    Bu sene yeni yıla yaklaşırken aklımda güzel bir sofra kurmak ve yılbaşı sofralarının vazgeçilmez menüsü hindi iç pilav ikilisini yapmak vardı. Markette de yarıya bölünmüş şekilde satılan hindiyi görünce çok mutlu oldum. Çünkü öyle hindiler var ki 8-9 kilo 30 kişi nasiplenir yani. 4 kg hindi bizim için yeterli olurdu ki 3 gün boyunca yedik :)) 

     Daha önce hiç yapmadığım için internette biraz araştırma yaptım. Bütün tariflerini güvenerek denediğim ve her seferinde çok güzel sonuçlar aldığım Mutfaksırlarının tarifini uygulamaya karar verdim. Damak tadımıza en uygunu oydu çünkü ama ben bir kaç değişiklik ve ekleme yaptım.


  MALZEMELER

  • 1 adet hindi (bizim hindi tam 3.600gr dı.)
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı toz kırmızıbiber
  • 2 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • tuz
  • Limon kabugu rendesi
  • 1 adet portakalın kabuğu
  • 1 tatlı kaşığı bal

  HAZIRLANIŞI

             Hindiyi bir gün önceden soslayıp buzdolabında beklettim. Bir kasenin içine limon ve portakal hariç tüm malzemeleri karıştırıp iyice yıkanan ve kurutulan hindiye iç dış sürdüm. Fırın poşetinin içine koyup buzdolabında bir gece beklettim. Fırına vermeden önce limon ve portakal kabuklarını fırın poşetinin altına doğru yerleştirip poşetin ağzını iyice kapattım. Poşete bir kaç delik açtıktan sonra 180 derece fırında 1.5 saat pişirdim. Daha sonra fırını 150 dereceye düşürüp 1.5 saat daha pişirdim. Ve lokum gibi yumuşacık mis gibi kokan çok lezzetli hindimiz sofradaki yerini aldı.
       



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin